Kallt

Kom nyss in efter en kiss med Mira. Det är riktigt kallt ute idag, blåser och är äckligt. Våren är mycket önskad just nu.

Hur mår ni idag? Jag mår faktiskt bra idag. Lite ont i axlarna bara men det tror jag är träningsvärk från simningen igår. Mina skavsår är bättre idag också men får fortsätta använda livsfaran UGG:sen tills jag kan använda mina andra skor igen. Vill ju inte att såren ska skavas upp igen innan dom läkt helt. Usch, jag hatar skavsår!

Jag har kommit på att jag lägger up pväldigt mycket bilder på mina djur, det får ni stå ut med. Jag älskar mina djur! Jag är riktigt djurmänniska. Gråter för minsta lilla så fort ett djur gör illa sig eller ser något hemskt på TV.

Jag tänkte dela med mig utav en hemsk upplevelse i mitt liv.

Det hände förra året då det var tillräckligt varmt för att cykla till skolan. När jag kommer ut på en väg och ska cykla över så ser jag en and gå över vägen och så ser jag en buss på väg mot den. Jag skriker ut: NEEEEJ!!!! för jag ser vad som är på väg att hända.

Anden hinner inte över vägen och blir överkörd rätt över kroppen, den blir mosad men lever fortfarande när bussen är över. Huvudet rör sig och den kvackar. Jag tittar men förstår att jag inget kan göra.

Jag cyklar vidare till skolan gråtandes och gråter när jag berättar för mamma och pappa hemma sen.

Jag drömmer fortfarande mardrömmar om det ibland haha.



Fick sedan veta att änderna lägger sina ägg runt det området och när äggen kläcks så går mamman i förväg för att visa ungarna vart vattnet är. Det var antagligen det denna and var på väg att göra innan den dog. Stackars ungar var det första jag tänkte men sen berättade min kompis mamma att om något sådant som hänt händer så brukar brandmännen lägga ungarna bland de andra änderna i statsparken så dom överlever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0